Syrob Švestka - švestkový sirup 5l Kitl - velké balení
Kód: SI740Související produkty
Detailní popis produktu
Předchůdci dnešních švestek pochází nejspíš z Kavkazu či Mezopotámie a do Evropy se rozšířily díky Římanům. Velmi hojně je pěstoval Karel IV., a proto se jim dodnes říká karlátka či kadlátka. V 16. století nechala vrchnost vysazovat švestkové aleje kolem cest a procházející tak měli lahodné občerstvení na dosah ruky. Tehdy prý u nás bývalo až čtyřnásobně více švestek než jabloní. Typická modrá až tmavě fialová barva je tak jedinečná, že má i své místo na stupnici barev jako „švestková“. Zažité je rčení „sbal si svých pět švestek“ nebo „do švestek nevydrží“. Známé jsou též pranostiky. Na 23. dubna „Prší-li na svatého Vojtěcha, neurodí se švestky“ a na 15. května „Déšť svaté Žofie švestky ubije“.
Dávkování: Pro přípravu domácích limonád řeďte nejlépe s kvalitní vodou v poměru 1:10. Pro přípravu horkých nápojů v poměru 1:8.
Složení: cukr, švestkový koncentrát (12%), švestková dužnina (6%), regulátor kyselosti: kyselina citronová, aroma, konzervant: sorban draselný, koncentrát z mrkve a černého rybízu.
Skladujte v chladu a temnu. Ovocné výtažky mohou sedimentovat, případný zákal nebo pěna nejsou na závadu a podtrhují přírodní charakter produktu. Před upotřebením protřepejte. Po otevření uchovejte v chladu a spotřebujte do 6 měsíců. Baleno v ochranné atmosféře.
Výrobek obsahuje ve 100 ml: energetická hodnota 1411 kJ / 332 kcal, tuky < 0,5 g, z toho nasycené mastné kyseliny < 0,1 g, sacharidy 83 g, z toho cukry 82 g, bílkoviny < 0,5 g, sůl < 0,01 g.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Historie firmy Kitl se začala psát v roce 2005. Tehdy se nápad pomalu začal rodit v hlavě tvůrce myšlenky Jana Vokurky. Tehdy třicátník byl úspěšným Brand manažerem ve velké společnosti, ale ač měl našlápnuto k výborné kariéře, cítil, že to není ono. Stále přemýšlel o podnikání. Věděl, že když to nevyzkouší teď, neudělá to už nikdy.
V témže roce jel spolu se svou přítelkyní, dnes již manželkou, do Indonésie. Už tam hledal nápady, inspiraci. Obcházel tržiště, stánky, uličky a hledal. Inspirace se ale stále neobjevovala. Byla to nakonec jeho partnerka, která mu vnukla myšlenku vyrábět nápoje z bylinek a navíc podle regionálních receptur. Nejprve nápad zavrhl, ale postupně o něj začal více uvažovat a už po cestě z Indonésie věděl, kam se jeho podnikatelská dráha bude ubírat.
K první vyrobené dobrotě v lahvi však trvala ještě dva a půl roku dlouhá cesta. Nejprve si našel Jan Vokurka ke svému podnikání parťáky. S nápadem vyrazil za svými bývalými šéfy ze společnosti Soare sekt, Jindřichem Sobotou a Romanem Žďárským. S plánem a svou vizí je seznámil a především je jeho nápad zaujal. Právě totiž hledali, kam se dál v podnikání vrhnout, a tak přišel návrh Jana Vokurky ve správný okamžik. Protože měli všichni tři zkušenosti především s víny, rozhodli se pro výrobu bylinného vína s uklidňujícími účinky. Jenže, jak udělat, aby nebylo jen takové obyčejné? Tu se opět osvědčil nápad Vokurkovi partnerky, atak začala fáze procházení různých receptů, diskuze a teprve pak padlo rozhodnutí. Medicinální nápoje, to je to pravé!
Poctivě a ručně
První byl Kitl Šláftruňk . Hned první víkend se na jedné farmě prodalo sto lahví. Dobré znamení!
Zpočátku se vyrábělo ve skromných podmínkách, v jedné místnosti v centru Jablonce nad Nisou, kde pracovala jedna brigádnice. Postupně se rozrůstal provoz i počet produktů. Sortiment dnes kromě červeného a bílého Šláftruňku tvoří, povzbuzující Životabudič bez alkoholu, Meducínka medicinální sirup, Šumavské bylinné , Kitl Medovina a Zámečnická mast. Paletu nápojů doplňují Syroby – zázvorový, bezový, mátový, grepový, višňový a malinový . Vyráběné jsou z BIO surovin, zázvor se přiváží z Indonézie a černý bez si firma dokonce pěstuje ve vlastním sadu.
Chceme být efektivní a tak nám při výrobě pomáhá řada strojů. Přesto stále sázíme na ruční výrobu. Rukama našich zaměstnanců projde každý náš výrobek. Ručně vázané jsou třeba látkové čtverečky na uzávěrech lahví se Životabudičem. Velký důraz klademe i na obaly. Snažíme se, aby byly pěkné a poučné a každý majitel výrobku se i něco zajímavého dozvěděl. Osobní péče vtiskává našim výrobků jedineční charakter.